Migracja poczty
Od dziś korzystamy z nowej poczty Microsoft 365. Mamy nadzieję, że proces przejścia nie był uciążliwy.
Z poczty w każdej chwili można działać przez przeglądarkę – https://poczta.aotm.gov.pl (tak naprawdę pojawi się strona login.microsoftonline.com); musisz wprowadzić inny niż dotychczas adres logowania. Nie będziemy korzystać już z adresu z sufiksem onmicrosoft.com. Nie wystarczy sam login. Zamiast niego wykorzystujemy dobrze znany adres zawierający domenę naszej organizacji, czyli np. i.nazwisko@aotm.gov.pl.
Logowanie spoza sieci firmowej może wymagać zatwierdzenia w aplikacji Microsoft Authenticator.
Nieco więcej zachodu wymaga skorzystanie z programu Outlook – nie przełączy się on na nową pocztę, potrzebne będzie założenie nowego profilu. Musisz stworzyć nowy profil użytkownika w programie Outlook i podać swój adres e-mail np. i.nazwisko@aotm.gov.pl. Musisz również zaznaczyć, że nowy profil ma stać się teraz profilem domyślnym. W przeciwnym wypadku nie połączysz się z nową pocztą po ponownym uruchomieniu programu Outlook lub będziesz musiała / musiał wybierać manualnie profil po restarcie. Nie ma znaczenia, jaką nazwę wybierzesz dla swojego nowego profilu. Proponujemy EXO, ale możesz wybrać inną.
Zobacz cały proces krok po kroku. Na czwartym slajdzie znajduje się film – odtwórz go. Każdy etap instrukcji znajduje się na kolejnych slajdach.
W skrzynce pocztowej znajdziesz na pewno wszystkie maile oraz wpisy w kalendarzu utworzone w lutym 2022 r. Obecnie rozpoczynamy przenoszenie archiwalnych pozycji; docelowo – w ciągu kilku dni – dostępna będzie dokładna kopia dotychczasowych skrzynek, co więcej, dzięki pojemności nowego serwera możliwe będzie zaimportowanie przechowywanych lokalnie archiwalnych maili.
Przydatne instrukcje i prezentacje:
- Zobacz, jak zarejestrować aplikację do weryfikacji logowania,
- Zobacz, jak zmienić profil w Outlook,
- Podstawowe szkolenia dla Outlook (w tym Outlook w przeglądarce).